[:ja]新千歳空港、国際線の大増便ラッシュ!エアチャイナは杭州、天津、大連へ新規就航へ[:en]New Chitose Airport, increasing flights rush of international route. New flying to Hangzhou, Tianjin, Dalian, etc[:]

2017年2月1日CA(エアチャイナ),CX(キャセイ航空),新千歳空港

[:ja]今日の北海道新聞の記事によると、この春から新千歳空港を発着する国際線が路線・便数とも大幅に増える見込みです。
日本政府の認可がすべて下りれば国際線の便数はこれまでの週130便から週209便に増加し、トータルの便数は一気に6割増になる模様です。
平成29年は新千歳空港の国際化が進む記念すべき一年になるかもしれません。

ANAマイル修行僧に朗報

ANAマイル修行僧が注目するスターアライアンス系では、エアチャイナ(中国国際航空)とアシアナ航空が増便を計画しています。
このうちエアチャイナは杭州、天津、大連にそれぞれ週7往復の新規就航を、そしてアシアナ航空はソウルへ週7往復の増便を希望し、日本政府と交渉中とのことです。

北海道新聞ネットニュースより

現在、エアチャイナは北京と新千歳空港の間をB737型機で週7往復、計14便運行しています。
もしエアチャイナの希望通りに増便が認められれば、新千歳空港発のエアチャイナ便が一気に3倍の週42便に膨れ上がることになります。
中国の方にとって北海道旅行は大人気のようで、あらたに杭州、大連、天津から客を送り込みたい考えのようです。
反対に札幌圏からエアチャイナでANAマイル修行を狙っている方にも路線の選択肢がグッと増えます。
今後、北海道発の乗客を増やすために割引運賃キャンペーンが増えることを期待したいところです。

アシアナ航空もダブル増便へ

千歳からソウルへデイリー運航しているアシアナ航空も日二便に増便して、今後は週14便体制になります。
アシアナ航空はこれまでも千歳発の欧州や南アジア方面に割安な運賃を出していたのですが、従来のダイヤだと乗り継ぎのために仁川国際空港で一泊が必要でした。
しかし、増便で毎日2便体制になると仁川国際空港で同日乗り継ぎができるようになるかもしれません。
いままでよりずっと使いやすいアシアナ航空になりそうです。
4月以降はアシアナ航空を利用したビジネスクラス修行ができるようになると楽しいですね。
ANAマイルで特典航空券を使うときも下記のような楽しみ方がいっそう便利になります。

ワンワールド系は影響なし

次にJAL修行僧が関係するワンワールド系では残念ながら今回の増便で関係する航空会社はありませんでした。
ワンワールドはもともとアジア系の接続が弱く、新千歳空港発の国際線ではキャセイ・パシフィック航空しか提携航空会社がありません。
一方でスターアライアンス系ではエアチャイナ、エバー航空、アシアナ航空、タイ国際航空と提携航空会社が多く、マイルを貯めるときも使うときも大変使い勝手がよいです。
このため新千歳空港をベースとする修行僧にとっては、JAL系よりANA系のほうがメリットが大きいと言えそうです。

千歳空港の受け入れ体制は大丈夫か?

以前のブログ記事でも書きましたが、新千歳空港は国内線も国際線も乗客が増えていて容量オーバー気味です。
特に国際線の昼間の混雑はひどいです。

JALマイル修行はご無沙汰で、今日はキャセイ・パシフィック航空に乗ります。新千歳空港は駐車場がすごく混んでいました。 空港駐車場に並ぶクルマなんとか入って国際線ターミナルに向かいます。以前KE(大韓航空)の早朝便に載った時はすごく空いていたのですが、今日はとても混んでいます。 出国客でにぎわう新千歳空港ざっと見た感じ、ほとんどが中国系の方です。国際線ターミナルで聞こえてくるのは中国語ばかりです。みなさん北海道旅行を楽しんだのでしょうか?あまり爆買いの荷物を持っている人がいないようですが・・・。 キャセイ...

ファストトラックなんてありませんし、入国審査官も態度がだらけている。
若い入国審査官が中国人にずいぶんひどい態度で接しているのを目撃しました。
国際線ラウンジもショボくて、シャワーすらありません。
世界標準で考えるとまるでお話にならないレベルです。

新千歳空港の国際線ラウンジにやってきました。「ロイヤル・ラウンジ」と名前が書かれています。ちょっと大げさな名前ですね。いったい、だれが付けたんだろう。黒いガラス扉が部外者を固く拒んでいるかのようです。受付を通過して、今日は左側のエアラインラウンジに入ります。キャセイ航空からラウンジ・インビテーションをもらったのです。 恐る恐る入口をくぐる普段は右側のクレジットカード・ラウンジですが、今回は左側です。夢の(!?)エアライン・ラウンジに入ります。 ガラスキのロイヤルラウンジ 外が見える席もあります ...

北海道の観光業界はもともとそうですが、お客は放って置いても来ると高をくくっている向きが多いような気がします。
新千歳空港と札幌市内を結ぶJR北海道の快速エアポートも混雑が日に日にひどくなってきています。
国際線の便数がいきなり6割増となると、いままでの混雑がさらにひどいことになりそうです。
今後も修行を兼ねて新千歳空港の状況をレポートしたいと思います。

 

 

 

 [:en]According to the Hokkaido Shimbun news of today, international flights at the New Chitose Airport is expected to significantly increase both routes, number of flights from this spring .
Provides with the approval of the Japanese government, international flights will be increased to 209 per week flights from week 130 flights so far, number of flights of the total is  to be more than 60 percent plus.
2017 might be a year memorable internationalization of New Chitose Airport.

Good news for ANA miles drill

In the Star Alliance which ANA mile drill is of interest, Air China and the Asiana Airlines has plans to increase flights.
Among Air China Hangzhou, Tianjin, a new flying of each week 7 round trip to Dalian, and Asiana Airlines wants to increase flights of the week 7 round trip to Seoul, is that of the negotiating with the Japanese government.

From Hokkaido Shimbun net news

Currently, Air China is week 7 round trip in the B737 aircraft between Beijing and New Chitose Airport, and will run a total of 14 flights from this April 2017.
Air China flights from New Chitose Airport is ballooning at once three times, which is per week 42 flights.
China’s trip to Hokkaido is popular as is for those who, newly Hangzhou, Dalian, I like the idea you want to feed the tourists from Tianjin.
Choice of the route also those who are aiming at the ANA mile drill with Air China from Sapporo in the opposite.
In the future, I just hope that the discount fares campaign is increased in order to increase the passengers from Hokkaido.

Asiana Airlines also to double flights to Sapporo

Asiana Airlines also double daily flights from one to twice a day to Seoul from Chitose, which will be the week 14 flights system in this april.
Asiana Airlines often offer cheaper fares to Europe and South Asian destinations from Chitose departure also up to this, but night travel was required at Incheon International Airport for transit that it is conventional diamond.
However, you might be able to day transit at Incheon International Airport when it comes to two flights system daily increase flights.
It is much more easy-to-use Asiana likely to aviation than ever.
It is fun and so that it is business-class training using the Asiana Airlines since April.
How to enjoy, such as the following even when you use the award ticket will be more convenient in the ANA mile.

OneWorld  has no effect

Next, One-World system JAL monk is concerned there was no airline involved in Unfortunately this time increase flights.
One World was originally weak connection of Asian countries, in the New Chitose Airport departure of international flights does not have only partner airline Cathay Pacific Airways.
On the other hand,  the Star Alliance system has Air China, EVA Air, Asiana Airlines, many Thai Airways International and affiliated airlines, which is very easy to use even when you use when you earn miles.
For this reason, millage traveller based on New Chitose Airport, towards the ANA system than JAL system is likely to say that is a great advantage.

Or acceptance system of Chitose Airport is okay?

As I wrote in a previous blog post, New Chitose Airport domestic also international flights also have an increasing number of passenger capacity over slightly.
In particular, during the day of the congestion of the international flights it is terrible.

Super crowded! New Chitose Airport for international flights. Here or China?

JAL mile training is a long silence, today will ride on Cathay Pacific Airways. Shin Chitose Airport parking lot was crowded really. Will head to the international terminal contains somehow cars lined up in the airport parking lot. Previous KE (Korean Air) …

New chitose has No such thing as fast track.
Immigration officer is also riddled attitude.
Young immigration officer was witnessed in contact with a great deal in a terrible attitude to the Chinese passenger.
And international lounge also very week rather, not even have shower.
Compared with the world’s standard it is like not to talk level.

Shobo Izo, New Chitose Airport in the international lounge of the knob (Special)

I came to New Chitose Airport in the international lounge. It is a grandiose name is Royal Lounge. Heck, I wonder who gave. Through the reception, today enters the airline lounge on the left side. Lau from Cathay Pacific …

Hokkaido tourism industry is originally so, but customers will feel like orientation often enclose the high and come be placed alone.
New Chitose Airport and JR Hokkaido Rapid Airport that connects the Sapporo city also congestion has been day by day getting worse.
When the number of flights of international flights is suddenly 6 premium, it is likely to be even more severe congestion of until now.
I would like to report the New Chitose Airport situation also serves as a training also in the future.

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